Min framtid är en dröm!

Jag ser drömmarna! livet! ja allt som jag önskar mig ser jag framför mig. Jag vet vad jag vill göra efter gymnasiet. Vilka utbildningar,hus,man ja allt sånt vet man ju i minsta detalj. Kanske lite väl för perfekt kanske men vadå? Mitt liv ska va perfekt!, lyckligt! Att ta Studenten när man är 19 gör mig lita för stressad. Redan så gammal och jag som vill hinna med massa saker innan jag iallafall fyllt 25. Direkt efter gymnasiet dras min dröm åt att gå utbildningen på Make up institute i förmodligen Malmö. Utbildningen som jag tänkte gå där är att bli make up artist och hairstylist. Endast 20 veckor lång utbildning. Men 63 000 kronor för denna kursen. Var ska jag få dessa pengarna ifrån? Jag kan nog inte tjäna ihop dem precis med att jobba på laserdome varje helg. Nej det behövs nog ett litet mirakel. Kanske ska börja spela bingolotto varje helg nu istället för att kanske någon gång ha tur och vinna kanske någon miljon? Men när fick jag den turen egentligen? Iallafall efter denna fantastiska utbildningen dras mina drömmar mot Göteborg, Balettakademien Musikalinriktning. Att få den grymma utbildningen där skulle man ju inte tacka nej till. Att ha först gått utbildning till makeup artist och hairstylist är bara för toppen ju. Inom teater,sång och dans branschen då är det ju väldigt bra att kunna sånt med. För vem kommer ut osminkad och ofixad i håret på en scen? Inte en enda vad jag tror! Skola i göteborg!, Ja då behövs ett boende. Vad sägs om en stor fin lägenhet med en stor stor garderob med en stor vägg med bara skor, en vägg med bara klänningar och en vägg med bara olika sorters jeans och toppar?! I denna fantastiska lägenhet ska det finnas ett stort stort stort badrum. Och det som ska finnas i det badrummet är enbart massa olika produkter till tex, smink,hår,naglar,hud. Men sen nu börjar jag fundera på hur kul är det egentligen att bo själv? vågar jag egentligen det?! NEEJ , det gör jag inte! Att jag skulle dela lägenhet med Josefine hade vi redan planerat men sen gick hon och fick man och våra planer rann bort i sanden. Men nu kom Julia och vi började planera att vi skulle dela lägenhet i Göteborg för hon skulle med utbilda sig där uppe. Men i och för sig, Det är rätt många år till. Jag kanske inom en snar framtid hittar min drömprins och det är kanske han som kommer hjälpa mig ställa upp mina hundra par högklackade skor på hyllerna och det är kanske han som jag vill och kommer dela resten av mitt fantastiska liv tillsammans med. Kan detta vara möjligt? Ja att få barn väldigt ung har jag alltid önskat men snart känns det inte så himla lämpligt. Innan jag skaffar barn vill jag ha en karriär. Jag vill att min karriär startar väldigt snabbt och att jag kan bygga på den efterhand barnen blir äldre och äldre. Ja detta var ju lite av mina drömmar. Vad tror ni? låter dem inte alldeles för underbara´? <3

/ Friiida =)





Kommentarer
Postat av: Julia din väääänniiisch!

Nej men du det låter alldeles underbarisch! du kommer lyyyckas, och om du inte gör det på egen hans så ser jag till att du gör det!! Bara jag får sy dina klyyyyder! och på denna långa livs resa.. kom bara ihåg att jag älskar dig!

2009-02-02 @ 22:27:13
URL: http://juliacasspe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0