Att slå barn är det rätt? NEJ!!

                                                 Slå barn eller någon människa överhuvudtaget är bara såååå feeel!!


Nu sitter jag här tidigt på morgonen och skulle egentligen börja och skriva på min engelska uppsats som handlar om man tycker det är bra att slå barn. Att slå barn är ju bara för hemskt. Vad är det som är så bra med det egentligen? Som tur så är det förbjudit i Sverige men fortfarande i andra länder händer det mer än ofta. Här i sverige händer det tyvärr också fortfarande men inte öppet. För ca 40 år sen så blev nästan alla barn slagna av sina föräldrar. Så idag är läget mycket bättre. Ni kanske har hört att förr så tyckte man att ett kokt styrk skulle vara bra för barnet i denras uppfostran. Men hur låter det? Vad hjälper det att slå sina egna barn man själv valt att föda? Det ända som händer med dem barnen som blir slagna det är att dem blir mer och mer rädda och tillslut inte vågar vara bland folk för dem kanske är rädda då för att göra fel. "Jag är en tonårig kille. Jag har blivit misshandlad sedan jag var tre år. Ett av mina första minnen är när mamma blir arg för att jag hade spillt ut schampo. Då band hon fast rep runt mina ben. Sedan stack hon en galge mellan repen och hängde upp mig i garderoben. Efter en stund kallade hon på mig, trots att hon visste att jag var fastbunden. När jag inte kom började hon att slå hon mig med en piskkäpp inne i garderoben."  Tänk detta är verklighet!! Fatta det låter som någon hittat på detta? Man tror inte sånt här händer. Men  det händer faktiskt nästan överallt. Han råkade spilla ut lita schampoo! herreguden, hur lätt är det inte att torka bort det? Nej istället för att torka bort det och vara vänner så blir mamman arg och binder upp den stakars pojken och sen så slår hon han. Varför skaffade hon barn då om hon gör så här mot han? Han kom faktiskt till denna världen för att få ha det bra och vara lycklig men vad fick han för liv? Jag läste i en artikel om en kille som blev slagen av sin styvpappa i tonåren och under dem åren så gick hans mamma bara undan och blundade för allt som hände. Nu när han blivit äldre och pratar ut om det så säger han att misshandel av barn är det värsta han vet. Ett barn är ju så litet och sårbart! Han sa att han har starka minnen från när hans styvpappa slog honom men det värsta var nog att hans mamma bara gick åt sidan. Det gjorde ju att han tillslut inte kunde lita på så många människor. Asså jag fattar inte varför man slår barn eller slår människor överhuvudtaget?!! , Ingen förtjänar att leva ett liv med att bli slagen och vara olycklig!! / Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0